Hydrogen versus electric buses in NSW 実験(する)
Hydrogen and electric buses will be pitted against each other in a $25 million 地域の NSW 裁判,公判 as part of the 明言する/公表する's 計画(する) to 移行 to greener public 輸送(する).
NSW Treasurer Matt Kean on Wednesday 開始する,打ち上げるd a call for bus and coach 操作者s to join the 輸送(する) 裁判,公判 as another step に向かって using only 無-放出/発行 buses by 2047.
The 告示 comes days after the Queensland 政府 明らかにする/漏らすd 計画(する)s to work with 製造業者s to build more electric buses 地元で and to get more than 50 on the roads in 2023.
Queensland and NSW are の中で four 明言する/公表するs and 領土s to 始める,決める 最終期限s for a 移行 to 無-放出/発行 bus (n)艦隊/(a)素早いs.
Mr Kean said the 明言する/公表する's 最新の call to 活動/戦闘 would 焦点(を合わせる) on 裁判,公判s in 地域の NSW 含むing the far north coast, Illawarra and Southern Highlands, 同様に as northern, inner west, southeast and 南西 Sydney.
The public 輸送(する) 実験(する) will compare 殴打/砲列 electric and hydrogen bus 科学(工学)技術, によれば tender 文書s, to "査定する/(税金などを)課す different 科学(工学)技術 解答s" and 決定する the better 解答.
"Hydrogen is one of the many ways 今後 in the 激しい 輸送(する) 部門 and this will 確実にする 投資 in clean 科学(工学)技術, grow the economy and support 地域の 職業s," Mr Kean said.
"The 移行 of our bus (n)艦隊/(a)素早い will have 普及した 利益s 含むing 改善するing 空気/公表する 質, noise 削減, a smoother trip for 通勤(学)者s and creating 職業s 権利 across NSW."
表現s of 利益/興味 for the 裁判,公判 will の近くに on March 2.
In 新規加入 to 未来 裁判,公判s, NSW 地域の 運輸大臣 Sam Farraway said the 明言する/公表する would begin 実験(する)ing its first hydrogen bus within weeks after its 2022 開始する,打ち上げる was 延期するd .
"We are about to kick off our first hydrogen bus 裁判,公判 on the Central Coast to better understand how the 科学(工学)技術 compares to 殴打/砲列 electric buses," he said.
Both 実験(する)s will be designed to 決定する whether hydrogen buses are better ふさわしい to 地域の areas than electric models, given their 潜在的に greater 範囲.
Hydrogen could be a more 議論の的になる choice to 力/強力にする public 輸送(する) 乗り物s, however, as only "green hydrogen" is 生成するd by renewable sources while "blue hydrogen" is created using natural gas.
The NSW 政府 has committed to swapping more than 8000 ディーゼル and gas public 輸送(する) buses with 無-放出/発行 models, starting in greater Sydney by 2035, outer 主要都市の areas by 2040 and 地域の areas by 2047.
The ACT has also 誓約(する)d to 移行 its bus (n)艦隊/(a)素早い to electric by 2040, and Victoria and Queensland will 確実にする all new bus 購入(する)s are electric by 2025 and 2030 それぞれ.