被告s とじ込み/提出する to 解任する 訴訟 over 橋(渡しをする) 小道/航路 終結s

NEWARK, N.J. (AP) ― 現在の and former associates of Gov. Chris Christie and other 被告s in a 訴訟 over 小道/航路 終結s at the George Washington 橋(渡しをする) are 捜し出すing to have it 解任するd, (人命などを)奪う,主張するing in 文書s とじ込み/提出するd Friday that the 控訴 is 極端に 幅の広い and doesn't 述べる actual 法律 違反s.

The filings were made by 法案 Stepien, Christie's former 選挙事務長; Chris Christie for 知事, Inc.; 法案 Baroni, a former Christie 任命された人 at the Port 当局 of New York and New Jersey; Christie 広報担当者 Michael Drewniak and the Port 当局, which operates the 橋(渡しをする). Christie is not 指名するd in the 控訴.

The 訴訟 was とじ込み/提出するd by 居住(者)s and 商売/仕事 owners over the 破壊的な morning 急ぐ-hour 小道/航路 終結s in September 2013 that were 明らかに 政治上 動機づけるd. The 小道/航路 closings snarled traffic in Fort 物陰/風下 for four days and have dogged Christie, who is laying the 基礎 for a 大統領の run in 2016.

Text messages and emails 召喚状d by a 明言する/公表する 法律を制定する 委員会 明らかにする/漏らすd that since-解雇する/砲火/射撃d Christie 補佐官 Bridget Kelly and Port 当局 公式の/役人 David Wildstein orchestrated the 終結s. Wildstein 辞職するd in late 2013.

A 熟考する/考慮する by a 法律 会社/堅い (売買)手数料,委託(する)/委員会/権限d by Christie (疑いを)晴らすd the 知事 of any 悪事を働くこと and 結論するd he wasn't aware of the planning of the 終結s beforehand. The U.S. 弁護士/代理人/検事's office is 行為/行うing a 犯罪の 調査 into the 事柄.

によれば 人物/姿/数字s 解放(する)d Friday, the 明言する/公表する w as 法案d nearly $7.5 million in 2014 by the 法律 会社/堅い defending Christie and his 行政 in the 小道/航路-の近くにing スキャンダル.

The 訴訟, a consolidation of two 控訴s とじ込み/提出するd by several individuals and 商売/仕事s in and around Fort 物陰/風下 who said they were inconvenienced by the traffic jams, 主張するs deprivation of 憲法の 権利s to 予定 過程 and freedom of movement, 公式の/役人 不品行/姦通, 共謀 and 脅迫者,不正手段で暴利を得る者ing.

Friday's 動議s 主張する the 控訴 doesn't 明示する who did what and when and doesn't show 特に how the 原告/提訴人s 苦しむd 損害賠償金.

It "申し込む/申し出s no facts 関係のある to the times, 場所s, or 関係者s of any 一致した activity by 被告s," the とじ込み/提出するing by Chris Christie for 知事 (人命などを)奪う,主張するs.

Drewniak's とじ込み/提出するing calls the 主張s in the 訴訟 "threadbare" but 追加するs that, "The 明言する/公表する does not 論争 the 重要な 衝撃 this ill-advised 決定/判定勝ち(する) had on the 居住(者)s of Fort 物陰/風下 and 隣接地の towns and on those whose 減刑する/通勤するs and other daily 決まりきった仕事s were 混乱に陥れる/中断させるd by the 小道/航路 再編成."

The Port 当局 (人命などを)奪う,主張するs the 訴訟 doesn't 設立する that the 原告/提訴人s were 奪うd of their 権利 to interstate travel because they had "補欠/交替の/交替する 大勝するs of travel" between Fort 物陰/風下 and New York City.

The 当局's とじ込み/提出するing also 主張するs the 訴訟 has to identify "a custom or 政策" that 奪うd them of their federally 保護するd 権利s. It says that "再編成 of (死傷者)数 小道/航路s for a four-day period does not 構成する a custom or 政策" and that the "one-time event cannot 設立する any pattern or practice of the 被告s."

Baroni's とじ込み/提出するing (人命などを)奪う,主張するs the 控訴 "述べるs no 活動/戦闘 by Mr. Baroni as part of a 共謀 and 供給するs no facts 示すing that Mr. Baroni was aware of any conspirac y, no いっそう少なく in a position to stop it."

Baroni 証言するd in 前線 of a 明言する/公表する 法律を制定する 委員会 that the 小道/航路 終結s were part of a traffic 熟考する/考慮する.

An 弁護士/代理人/検事 代表するing the 原告/提訴人s didn't すぐに return an email 捜し出すing comment Friday.

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