U.S. 運動ing 回復する 強めるs 圧力 on oil 供給(する)s: Kemp

By John Kemp

LONDON, March 29 (Reuters) - U.S. road traffic 容積/容量s have 回復するd to pre-pandemic levels as 商売/仕事s have re-opened, 減刑する/通勤するing has 再開するd in most cities and leisure trips return.

ガソリン 消費 has 回復するd to pre-pandemic 率s, though use is a little lower than might be 推定する/予想するd based on miles-driven, which is 増加するing the 圧力 on already-stretched 全世界の 石油 供給(する)s.

U.S. cars and トラックで運ぶs drove 275 billion 乗り物-miles in December 2021, after seasonal 調整s, によれば the results of 地元の traffic 調査するs 収集するd by the 連邦の 主要道路 行政.

乗り物-miles travelled were up from 269 billion in December 2019, on the eve of the pandemic, and approaching the 記録,記録的な/記録する of 277 billion 始める,決める in December 2018.

There was a slight 下落する in 季節的に adjusted traffic in January 2022 as a result of 地元の work-from-home orders and 商売/仕事 終結s (https://tmsnrt.rs/3uBmgVk).

But with most areas 速く 出口ing 疫病/流行性の 支配(する)/統制するs, 容積/容量s are likely to reach 記録,記録的な/記録する levels over the next few months.

Traffic 容積/容量s are still 井戸/弁護士席 below where they would have been in the absence of the pandemic if they had continued 増加するing on the pre-2020 傾向.

But ガソリン 消費, as 手段d by the 容積/容量 of 燃料 供給(する)d to retailers and end-使用者s, had 回復するd to pre-pandemic levels by the end of last year.

Like traffic flows, ガソリン use was 攻撃する,衝突する 一時的に by the reintroduction of 地元の work from home orders and 商売/仕事 終結s at the start of this year.

Nonetheless, ガソリン 消費 is on course to 越える the pre-pandemic cyclical high this summer as a result of high levels of 雇用 and leisure 運動ing.

ガソリン 在庫s held by 精油所s, blenders and 卸売業者s stand at 238 million バーレル/樽s, わずかに below the pre-pandemic five-year seasonal 普通の/平均(する) of 241 million バーレル/樽s.

U.S. 精油所s are producing 9.8 million barre ls per day (bpd) of ガソリン compared with an 普通の/平均(する) of 9.7 million bpd at this point in 2015-2019.

With ディーゼル 在庫/株s more than 20% below the pre-pandemic 普通の/平均(する), however, 精油業者s have no 範囲 to alter the ガソリン-ディーゼル 生産/産物 mix.

Higher ガソリン 消費 this summer will therefore translate 直接/まっすぐに into higher 精油所 天然のまま 過程ing 率s and 強める 上向き 圧力 on 天然のまま prices.

ガソリン and 特に ディーゼル prices have been rising 速く, even faster than 天然のまま, signalling the need for slower growth in 燃料 use.

Slower 燃料 消費 is most likely to come from a 減産/沈滞 in 製造業の activity and freight movements since distillates are the most cyclically 極度の慎重さを要する part of the 燃料 system.

At the 利ざや, however, the 法外な rise in ガソリン prices will also discourage discretionary 運動ing by encouraging more working from home and いっそう少なく leisure travel.

More importantly, if the 商売/仕事 cycle 減産/沈滞 原因(となる)s a 落ちる in 雇用 and incomes it would 直接/まっすぐに 減ずる traffic 容積/容量s and 燃料 消費.

関係のある columns:

- 全世界の ディーゼル 不足 押し進めるs oil prices higher (Reuters, March 24)

- 増大するing oil prices will become 政治上 極度の慎重さを要する (Reuters, Jan. 190

- Bullish oil 見通し 鎮圧するd by rise in coronavirus 事例/患者s (Reuters, Dec. 9)

John Kemp is a Reuters market 分析家. The 見解(をとる)s 表明するd are his own (Editing by 示す Potter)

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