EU to 提案する 90% 削減(する) in CO2 放出/発行 限界s for トラックで運ぶs

By Kate Abnett

BRUSSELS, Feb 14 (Reuters) - The European Union will 提案する on Tuesday tougher CO2 限界s for 激しい goods 乗り物s, 要求するing new トラックで運ぶs to 削減(する) 放出/発行s by 90% by 2040 to help mitigate 気候 change, 公式の/役人s said.

The 目的(とする) is to bring the 輸送(する) 部門 in line with the EU's goal to have 無 逮捕する 温室 gas 放出/発行s across its economy by 2050. It comes after the 27-nation 圏 last year agreed a 2035 最終期限 for new cars to be CO2-解放する/自由な.

The European (売買)手数料,委託(する)/委員会/権限 will on Tuesday 提案する a 90% 放出/発行s 削減(する) for new トラックで運ぶs sold in the EU from 2040, two EU 公式の/役人s told Reuters.

A 草案 of the 提案, seen by Reuters, did not 明示する the final 的 but said the EU 目的(とする)d to 運動 産業-wide 投資s in 無-放出/発行 乗り物s and 上げる 革新.

"率先s at the 国家の and 地元の levels will not be 十分な. A 欠如(する) of 連係させた EU 活動/戦闘 would translate into a 危険 of market fragmentation," it said.

A 90% 的 would 落ちる short of the 無 放出/発行s goal that the Netherlands, Belgium, Denmark and Luxembourg called for last month. Some other EU countries have argued a 2040 無 放出/発行s 的 is too 早期に for 製造業者s to 会合,会う, 外交官s said.

選挙運動者s said new CO2-emitting トラックで運ぶs 登録(する)d in 2040 would still be on the road in 2050 - 妨害するing the 圏's 目的(とする) to reach 逮捕する 無 放出/発行s by that date.

"汚染するing トラックで運ぶs will continue to be sold for years longer than necessary, making the EU's 逮捕する 無 goal impossible," said Fedor Unterlohner, freight 経営者/支配人 at (選挙などの)運動をする group 輸送(する) & 環境.

トラックで運ぶs in the EU were, on 普通の/平均(する), 14 years old in 2020, によれば data pub lished last year by the European Automobile 製造業者s' 協会.

The European 議会 and EU countries must 交渉する and 認可する the 支配するs before they come into 軍隊.

Swedish トラックで運ぶ 製造者 AB Volvo started series 生産/産物 of 激しい electric トラックで運ぶs last year, and is 目的(とする)ing for half of its 全世界の トラックで運ぶ 配達/演説/出産s to be electric by 2030.

Other 大勝するs to decarbonise トラックで運ぶs 含む switching from 燃焼 engines to hydrogen 燃料 独房s, although these are not 推定する/予想するd to be 利用できる in large numbers until the second half of this 10年間. (報告(する)/憶測ing by Kate Abnett; Editing by Sharon Singleton)

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