中国 開始する,打ち上げるs 全国的な car 購入(する) (選挙などの)運動をする as May sales tick up

BEIJING/SHANGHAI, June 8 (Reuters) - 中国 on Thursday 発表するd a 全国的な (選挙などの)運動をする to 促進する automobile 購入(する)s in a major 押し進める to shore up 需要・要求する in the world's largest 自動車 market.

The 告示 from the 省 of 商業 (機の)カム すぐに after data showed 乗客 乗り物 sales in 中国 rose 7.3% in May from April, higher on the month but far from the 強健な 回復 policymakers are hoping for.

The 商業 省 said it would 調整する and 押し進める 地元の 当局 to roll out 的d 政策s and 対策 in favour of car 消費. 財政上の 会・原則s will be encouraged to introduce 対策 to 上げる lending for 自動車 購入(する)s, it said.

The (選挙などの)運動をする will 的 多重の car sales 部類s 含むing both new and secondhand 乗り物s, it 追加するd, and 押し進める to 取って代わる ガソリン cars with new energy 乗り物s (NEVs) such as 殴打/砲列-driven cars and plug-in 石油-electric hybrids.

It did not 明示する how much 基金ing it would 供給する for the 計画/陰謀.

The move 示すs the 最新の 手段 by 当局 to 上げる spending on big-ticket items, which have bucked a tepid 回復する in 全体にわたる 消費 after 中国 突然の ended COVID-19 封じ込め(政策) 対策 late last year.

The 政府 計画(する)s to 延長する and optimise 税金 incentives for NEV 購入(する)s and looks at ways to 促進する their 開発, 明言する/公表する マスコミ 報告(する)/憶測d on Friday. 公式の/役人s in May also 発表するd 対策 to 促進する 田舎の NEV 購入(する)s.

PRICE CUTS, NEW PRODUCTS

The 中国 乗客 Car 協会 (CPCA) said on Thursday said 乗客 乗り物 sales in 中国 totalled 1.76 million 乗り物s in May. For January-May, sales were up 4% year-on-year at 7.74 million cars.

Cui Dongshu, the 協会's 長官 general, said sales had been helped by 激しい price 削減(する)s by 自動車製造業者s, though the 割引ing was slowing.

More than 40 brands have 削減(する) prices in 中国 since January after an 初期の move by Tesla in a fight for market 株 as car 需要・要求する 低迷d, with the ripples spreading through the wider 産業.

The roll-out of a raft of new 製品s and low-定価つきの new models had also helped to support sales, he 追加するd. Sales of NEVs rose 10.5% in May from April and accounted for 32.9% of total May sales, CPCA data showed.

Tesla sold 77,695 中国-made 乗り物s in May, CPCA data showed earlier in the week. The 産業 団体/死体 did not 申し込む/申し出 a 決裂/故障 of 輸出(する) data by 自動車 brands.

(報告(する)/憶測ing by Qiaoyi Li, Zhang Yan and Brenda Goh; Editing by Kim Coghill and Jan Harvey)

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