US 最高裁判所 支援するs Alabama 黒人/ボイコット 投票者s, 支えるs civil 権利s 法律

保守的なs Roberts, Kavanaugh join 自由主義のs in 判決,裁定

*

法廷,裁判所 選ぶs not to 減らす 投票(する)ing 権利 行為/法令/行動する 保護s

(Recasts first paragraph, 追加するs 引用するs from 司法長官 Garland, 司法(官) Thomas)

By John Kruzel

WASHINGTON, June 8 (Reuters) - The U.S. 最高裁判所 on Thursday 手渡すd a major victory to 黒人/ボイコット 投票者s who challenged a 共和国の/共和党の-drawn 選挙(人)の 地図/計画する in Alabama, finding the 明言する/公表する 侵害する/違反するd a 目印 法律 禁じるing racial 差別 in 投票(する)ing and 覆うing the way for a second congressional 地区 with a 黒人/ボイコット 大多数 or の近くに to it.

The 5-4 判決,裁定 authored by 長,指導者 司法(官) John Roberts 断言するd a 地裁's 決定/判定勝ち(する) that the 地図/計画する diluted the 投票(する)ing 力/強力にする of 黒人/ボイコット Alabamians, running afoul of a bedrock 連邦の civil 権利s 法律, the 1965 投票(する)ing 権利s 行為/法令/行動する. Roberts was joined by fellow 保守的な 司法(官) Brett Kavanaugh and the 法廷,裁判所's three 自由主義のs, Sonia Sotomayor, Elena Kagan and Ketanji Brown Jackson.

With Thursday's 判決,裁定, the 最高裁判所 elected not to その上の roll 支援する 保護s 含む/封じ込めるd in the 投票(する)ing 権利s 行為/法令/行動する as it had done in two major 判決,裁定s in the past 10年間. The 決定/判定勝ち(する) 中心d upon Section 2 of the 投票(する)ing 権利s 行為/法令/行動する, a 準備/条項 目的(とする)d at 反対するing 対策 that result in racial bias in 投票(する)ing even absent 人種差別主義者 意図.

"We find Alabama's new approach to (Section 2) 説得力のある neither in theory nor in practice," Roberts wrote. "We accordingly 拒絶する/低下する to recast our (Section 2) 事例/患者 法律 as Alabama requests."

At 問題/発行する was the 地図/計画する 認可するd in 2021 by the 共和国の/共和党の-controlled 明言する/公表する 立法機関 setting the 境界s of Alabama's seven U.S. 衆議院 地区s. The 地図/計画する feature d one 大多数-黒人/ボイコット 地区, with six 大多数-white 地区s, even though 黒人/ボイコット people 構成するd 27% of Alabama's 全住民.

The 判決,裁定 on Thursday 断言するd the 地裁's order that Alabama configure a second House 地区 where 黒人/ボイコット 投票者s could 持つ/拘留する a "a 投票(する)ing-age 大多数 or something やめる の近くに to it." That 示すd a 転換 from an 緊急 5-4 判決,裁定 the 法廷,裁判所 問題/発行するd last year that let Alabama use the 論争d 地図/計画する for the 2022 U.S. congressional 選挙s in which 共和国の/共和党のs 掴むd 支配(する)/統制する of the House from 民主党員s.

The new congressional 地図/計画する, 推定する/予想するd to be in place for the 2024 選挙s, could 上げる Democratic 成果/努力s to 回復する a 大多数 in the House, which 共和国の/共和党のs now 支配(する)/統制する by a 狭くする 222-212 利ざや.

U.S. 司法長官 Merrick Garland あられ/賞賛するd the 判決,裁定, 説 it "拒絶するs 成果/努力s to その上の erode 根底となる 投票(する)ing 権利s 保護s, and 保存するs the 原則 that in the 部隊d 明言する/公表するs, all 適格の 投票者s must be able to 演習 their 憲法の 権利 to 投票(する) 解放する/自由な from 差別 based on their race."

The 投票(する)ing 権利s 行為/法令/行動する was passed at a time when Southern 明言する/公表するs 含むing Alabama 施行するd 政策s 封鎖するing 黒人/ボイコット people from casting 投票(する)s. Nearly six 10年間s later, race remains a contentious 問題/発行する in American politics and society more 概して.

保守的な 明言する/公表するs and groups had 以前 後継するd in prodding the 最高裁判所 to 限界 the 投票(する)ing 権利s 行為/法令/行動する's 範囲. Its 2013 判決,裁定 in another Alabama 事例/患者 struck 負かす/撃墜する a 重要な part that 決定するd which 明言する/公表するs with histories of racial 差別 needed 連邦の 是認 to change 投票(する)ing 法律s. In a 2021 判決,裁定 是認するing 共和国の/共和党の-支援するd Arizona 投票(する)ing 制限s, the 司法(官)s made it harder to 証明する 違反s under Section 2.

'TEXTBOOK EXAMPLE'

黒人/ボイコット 投票者s and advocacy groups who 告訴するd Alabama argued that the 明言する/公表する's 地図/計画する 減ずるd the 影響(力) of 黒人/ボイコット 投票者s by concentrating their 投票(する)ing 力/強力にする in one 地区 while 分配するing the 残り/休憩(する) of the 黒人/ボイコット 全住民 in other 地区s at levels too small to form a 大多数. A three-裁判官 連邦の 法廷,裁判所 パネル盤 last year 味方するd with the 挑戦者s.

Abha Khanna, who argued the 事例/患者 on に代わって of one 始める,決める of 挑戦者s, said, "Thankfully, the 法廷,裁判所 today identified Alabama's redistricting 計画/陰謀 as a textbook 違反 of the 目印 civil 権利s 法律," Khanna said.

The 最高裁判所 has a 6-3 保守的な 大多数 and, based on the 尋問 during oral arguments in the 事例/患者 in October, had appeared to lean toward 好意ing Alabama.

UCLA School of 法律 選挙 法律 専門家 Rick Hasen said that "to have Roberts and Kavanaugh join the 自由主義のs in 支持するing the 投票(する)ing 権利s 行為/法令/行動する is a big surprise, and a good result for 少数,小数派 投票者s."

保守的な 司法(官)s Clarence Thomas and Samuel Alito wrote separate 反対(少数)意見s. Thomas wrote that the question before the 法廷,裁判所 was whether Section 2 要求するd Alabama "to 故意に redraw its 長年の congressional 地区s so that 黒人/ボイコット 投票者s can 支配(する)/統制する a number of seats 概略で 比例する to the 黒人/ボイコット 株 of the 明言する/公表する's 全住民."

Thomas wrote, "Section 2 需要・要求するs no such thing, and, if it did, the 憲法 would not 許す it."

Alabama 公式の/役人s argued that 製図/抽選 a second 地区 to give 黒人/ボイコット 投票者s a better chance at electing their preferred 候補者 would itself be 人種上 差別的な by 好意ing them at the expense of other 投票者s. If the 投票(する)ing 権利s 行為/法令/行動する 要求するd the 明言する/公表する to consider race in such a manner, によれば Alabama, the 法令 would 侵害する/違反する the U.S. 憲法's 14th 改正 保証(人) of equal 保護 under the 法律.

選挙(人)の 地区s are redrawn each 10年間 to 反映する 全住民 changes as 手段d by a 国家の 国勢(人口)調査, last taken in 2020. In most 明言する/公表するs, such redistricting is done by the party in 力/強力にする, which can lead to 地図/計画する 巧みな操作 for 同志/支持者 伸び(る).

(報告(する)/憶測ing by John Kruzel in Washington; 付加 報告(する)/憶測ing by Andrew Chung; Editing by Will Dunham)

Sorry we are not 現在/一般に 受託するing comments on this article.