US コンテナ shippers slow walk new 契約s, 注目する,もくろむ 緩和 of Red Sea 率 引き上げ(る)s, 分析家s say

By Lisa Baertlein

LONG BEACH, March 6 (Reuters) - U.S. importers are playing the waiting game with new コンテナ shipping 契約s, 賭事ing the 率 spike from Red Sea 大型船 attacks will fade and put them in a stronger 交渉するing position, shipping 産業 分析家s said.

Iran-提携させるd Houthi ミサイル and drone attacks on 商業の ships in the Red Sea have 軍隊d most コンテナ 運送/保菌者s to コースを変更する 大型船s around Africa and sent 位置/汚点/見つけ出す 率s 急に上がるing.

That price shock is a "gift" that 運送/保菌者s will be giving 支援する when the 強襲,強姦s stop, said Alan Murphy, CEO of Sea-知能 海上の 分析 at S&P 全世界の's TPM24 会議/協議会 this week in Long Beach, California.

That 年次の event 示すs the 非公式の kickoff of haggling over price and 容積/容量 協定s on the busy trans-太平洋の 貿易(する) 小道/航路. The resulting 契約s covering コンテナ 貨物 such as sneakers, sofas, televisions, steering wheels and coffee 一般に start on May 1.

It costs an 概算の $1 million more to send a hulking コンテナ ship around Africa's Cape of Good Hope versus through the Red Sea and the Suez Canal.

Higher costs, 連合させるd with the upending of 全世界の 大型船 schedules, have 押し進めるd 位置/汚点/見つけ出す 率s 意味ありげに above 交渉するd 契約 率s, even on 影響を受けない 大勝するs like the trans-太平洋の.

The cost to send a 40-foot (12-m) コンテナ from Shanghai to Los Angeles in the off-契約 位置/汚点/見つけ出す market topped out at $4,900 in February, によれば ocean shipping pricing data provider Xeneta.

That 率 since has fallen to around $4,300, but remains more than twice as high as the 契約 率 of around $2,000, によれば Peter Sand, 長,指導者 分析家 at Xeneta.

C hris Rogers, 長,率いる of 供給(する) chain 研究 at S&P 全世界の Market 知能, said 位置/汚点/見つけ出す 率s have risen more than costs.

"We don't know where 率s are going to settle yet," he said.

最高の,を越す コンテナ shippers like 小売 巨大(な) Walmart 始める,決める the トン for the 契約 season and have not yet struck 取引,協定s, 産業 顧問 Jon Monroe said. Walmart 供給(する) chain (n)役員/(a)執行力のあるs …に出席するing TPM24 拒絶する/低下するd to comment on the 交渉s.

Half a dozen other large and small trans-太平洋の shippers told Reuters they are 持つ/拘留するing out on the 期待 that 位置/汚点/見つけ出す 率s will 緩和する その上の in the coming weeks.

Several pointed to comments from 運送/保菌者s such as Denmark's Maersk, which 警告するd the 配達/演説/出産 of new ships would 悪化させる oversupply and keep a lid on what it can 告発(する),告訴(する)/料金 顧客s.

"Nobody wants to 交渉する at 頂点(に達する)," said Stephanie Loomis, Americas 長,率いる of ocean freight for Rhenus 兵たん業務. (報告(する)/憶測ing by Lisa Baertlein in Long Beach; Editing by Jamie 解放する/自由なd)

Sorry we are not 現在/一般に 受託するing comments on this article.