中国's 最高の,を越す 航空機によるs 地位,任命する fourth straight year of losses in 2023

BEIJING, March 28 (Reuters) - 中国's 最高の,を越す 航空機によるs have 報告(する)/憶測d losses for a fourth 連続した year as weak 国内の 需要・要求する in the fourth 4半期/4分の1 and a slow 地位,任命する-pandemic 回復 in overseas travel 重さを計るd on 収入s, but 分析家s said the 見通し was 改善するing this year.

Their 業績/成果, while better than in 2022, 反映するs how slowly the Chinese 航空 産業 is 現れるing from the COVID-19 pandemic, as international travel struggles to match a 回復 in 国内の travel and 消費者s remain price-極度の慎重さを要する まっただ中に the country's slowing economy.

中国 解除するd all pandemic-関係のある international travel 制限s at the start of 2023, one of the last countries to do so. Data from flight 跡をつけるing app Flight Master showed in March the number of international flights to and from 中国 was at about 70% of pre-pandemic levels.

Shanghai-based 中国 Eastern 航空機によるs on Thursday 地位,任命するd an 年次の loss of 8.2 billion yuan ($1.13 billion), compared with a 記録,記録的な/記録する loss of 37.4 billion yuan in 2022.

The country's 旗艦 運送/保菌者 空気/公表する 中国 on Thursday 報告(する)/憶測d a loss of 1.04 billion yuan in 2023, 意味ありげに narrower than its 2022 loss of 38.6 billion yuan.

In the fourth 4半期/4分の1, it 地位,任命するd a loss of 1.8 billion yuan, Reuters calculated, better than the 10.5 billion yuan loss in the same period of 2022.

Another major 明言する/公表する-owned 運送/保菌者, Guangzhou-based 中国 Southern 航空機によるs, 報告(する)/憶測d an 年次の loss of 4.1 billion yuan on Wednesday, far smaller than the loss of 32.7 billion yuan in 2022. Its fourth-4半期/4分の1 loss of 5.4 billion yuan compared to its 15.1 billion yuan loss for the period a year earlier, Reuters calculated.

中国 Southern せいにするd its 年次の loss to weak 消費者 spending 力/強力にする, jet 燃料 co sts, 供給(する) chain problems and the 価値低下 of the yuan.

Hopes are high the Chinese 航空機による 産業 can turn a corner this year. 仲買業 Guotai Junan 安全s said on Monday that in January and February the 百分率 of seats filled by small 航空機によるs had より勝るd 2019 levels while that of large 運送/保菌者s was also approaching pre-COVID levels.

中国's 航空 regulator said in January it 推定する/予想するd the number of international flights to and from the country to reach 6,000 per week by the end of this year, or about 80% of pre-COVID levels.

In 2023, the 全世界の 航空機による 産業 returned to 利益(をあげる) on strong 業績/成果s from 運送/保菌者s in North America, Europe and the Middle East. 航空機による 産業 group IATA 推定する/予想するs the Asia-太平洋の 地域 to return to 利益(をあげる) in 2024. ($1 = 7.2285 Chinese yuan renminbi) (報告(する)/憶測ing by Sophie Yu in Beijing and Brenda Goh in Shanghai; Editing by Jamie 解放する/自由なd)

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