Dassault 航空 提案するs 10 pct 株 buyback

PARIS, Sept 3 (Reuters) - Dassault 航空 計画(する)s to request 株主 許可 to buy 支援する up to 10 パーセント of its 在庫/株, a move that could 強化する the Dassault family's 支配(する)/統制する and 申し込む/申し出 its second largest 株主, Airbus , a 部分的な/不平等な 出口.

The 決意/決議 on the 投票(する)ing 協議事項 for the Rafale jet 闘士,戦闘機 製造者's Sept. 24 年次の 会合 想像するs 支払う/賃金ing up to 1,200 euros per 株 and spending up to 1.215 billion euros ($1.60 billion) on the buyback.

Dassault said it was keeping its 選択s open on what it would do with the 在庫/株. 選択s 含む cancelling the 株 to 改善する the value of the 残りの人,物, and selling them 支援する on to the market to 改善する liquidity.

Dassault 航空 is 50.55 パーセント owned by the Dassault family. Its 株 stood at 1,076 euros each on Wednesday, up 1.9 パーセント.

Airbus, which 持つ/拘留するs 46.3 パーセント of Dassault 航空, signalled on July 30 it was gearing up to sell its 持つ/拘留するing.

Dassault 航空 said in its 協議事項 文書 that the 購入(する) could be done in a number of ways - 含むing on the market or 経由で the 購入(する) of a 封鎖する of 株.

A 1.2 billion euros cash 流入 for Airbus would give it more 財政上の 柔軟性 and may in turn 許す the 商業の 航空機 巨大(な) to modestly step up its own buyback, によれば a 研究 公式文書,認める from RBC 分析家 Robert Stallard.

"However, Airbus still has かなりの 開発 かかわり合いs on the A350, the A320 NEO and the A330 NEO, so we don't 推定する/予想する them to do anything too 積極的な with the cash given these other 危険s," he wrote.

(1 US dollar = 0.7609 euro) (報告(する)/憶測ing by Andrew Callus; editing by John Irish)

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