What is a 解任する? Carmakers 混乱させる US drivers in deadly 空気/公表する 捕らえる、獲得する saga

By Barbara Liston, Julia Edwards and Patrick Rucker

ORLANDO/WASHINGTON, Nov 16 (Reuters) - In 最近の weeks, hundreds of thousands of U.S. Toyota drivers have received a 厳しい 警告 by first-class mail: すぐに 運動 to your 売買業者 to 取って代わる a 欠陥d 空気/公表する 捕らえる、獲得する, and in the 合間 don't let anyone sit on the 乗客 味方する.

Thousands of Chrysler drivers with 類似の 空気/公表する 捕らえる、獲得するs are ありそうもない to get a formal notification until December. 一方/合間, they can 推定する/予想する 解放する/自由な tickets to Disney World in 交流 for 許すing their 空気/公表する 捕らえる、獲得するs to be 実験(する)d.

Over the past six years, at least five deaths have been linked to 空気/公表する 捕らえる、獲得するs 供給(する)d by Japanese safety 器具/備品 製造者 Takata that could 決裂 upon (軍隊などの)展開,配備, spraying metal shards inside the car. More than 17 million cars have been 解任するd 世界的な, 含むing over 11 million in the 部隊d 明言する/公表するs.

The number, however, 代表するs a patchwork of "safety 改良 (選挙などの)運動をするs," informal "地域の 解任するs," and formal 解任するs of 確かな models rather a 一貫した 国家の 活動/戦闘.

Some car owners are 約束d 即座の 修理s, others are told they will have to wait, while others have not been 接触するd at all.

Behind the 混乱 is carmakers' 不本意 to commit to 高くつく/犠牲の大きい 修理s while they still puzzle over what makes some 捕らえる、獲得するs 爆発する and the U.S. safety regulators' 無(不)能 to 軽く押す/注意を引く th em に向かって 十分な-規模 解任するs.

Robert Lamoureux, 47, a 調整者/コーディネーター for an events 生産/産物 会社/堅い in Orlando, heard about 爆発するing airbags on the news weeks ago and 確認するd on Honda's website that his 2002 (許可,名誉などを)与える SE was の中で the models that should be brought to a 売買業者.

But the 場所/位置 told owners to wait for a notice in the mail, which only arrived at the end of October.

"They said it was an 空気/公表する 捕らえる、獲得する 問題/発行する but they didn't 述べる the 問題/発行する. They didn't come out and say, yeah, you might lose your 直面する."

All five deaths, four in the 部隊d 明言する/公表するs and one in Malaysia, have been in Honda cars.

Safety 支持するs and 国会議員s say the 国家の 主要道路 Traffic Safety 行政 (NHTSA) and carmakers, 含むing Honda, Toyota, Chrysler, Nissan, BMW, and Ford, were too slow and inconsistent in their 返答.

"There is an 明白な need for 国家の 解任するs," 上院議員 Richard Blumenthal, a 民主党員 from Connecticut, told Reuters.

Regulators 認める they typically rely on the 産業 to take the 率先 in 解任するing 乗り物s, but say the 脅し they will 調査/捜査する is usually enough to 誘発する a 解任する.

"We 積極性 調査/捜査する and 追求する 解任するs to 保護する the American public, 軍隊ing the 解任する of だいたい 100 million 欠陥のある 乗り物s and 器具/備品 over the past 10 years," said NHTSA 副 行政官/管理者 David Friedman.

MORE PRESSURE

Critics, however, say the 機関 should have 圧力d carmakers more and sooner instead of striking a June 協定 with five 製造業者s that let them 任意に collect and 分析する th e 潜在的に 欠陥のある parts.

その上に, such 調査s were 最初 限られた/立憲的な to hot and 湿気の多い 地域s, considered most problematic. Only last month that area of the 大陸の U.S. 明言する/公表するs was 拡大するd to beyond Florida to 含む Alabama, Mississippi, Georgia, Louisiana and parts of Texas along the 湾 of Mexico.

The safety 機関 and its 同盟(する)s argue that 限られた/立憲的な staffing and 基金ing 制限する how much it can 調査/捜査する on its own, making it hard to 正式に 軍隊 解任するs.

によれば 法律, the 機関 can only 軍隊 an 自動車製造業者 問題/発行する a binding 解任する through a 過程 that gives the company 多重の 適切な時期s to 現在の 反対する-証拠 and can take years.

Some 専門家s see 長所s in 押し進めるing carmakers for voluntary, 的d 解任するs.

"By starting the 解任する just in the highest 危険 areas, all the 交替/補充 parts can be directed there first," said Professor John Paul MacDuffie, director of the Program on 乗り物 and Mobility 革新 at Wharton's Mack 学校/設ける of 革新 管理/経営.

Yet many safety 支持するs argue the 機関 should 行為/法令/行動する with greater 緊急 to 押し進める for a 国家の 解任する to 確実にする consistency of carmakers' 返答s.

While most 自動車製造業者s have by now sent out letters that say "Important Safety 解任する," what happens next still 変化させるs 広範囲にわたって.

Toyota owners, for example, are told that should the new 空気/公表する 捕らえる、獲得する not be すぐに 利用できる, 売買業者s will 無能にする the 欠陥のある one and leave a tag on the glove compartment telling 乗客s not to sit in the 前線 until a new 空気/公表する 捕らえる、獲得する is 任命する/導入するd.

General モーターs is 用意が出来ている to 申し込む/申し出 loaner cars in 事例/患者 o f a parts 不足, said company 広報担当者 Alan Adler.

BMW 通知するd owners about the 解任する in August, but told them at the time it did not have the necessary parts. A second notice in October went to owners of 影響する/感情d cars 全国的な - not just in the 明言する/公表するs 的d by the safety regulator - telling them that new 空気/公表する 捕らえる、獲得するs were 利用できる and should be 任命する/導入するd すぐに.

Honda only 早期に this month turned its "safety 改良 (選挙などの)運動をする" into a formal 解任する, but did not say how many cars were 影響する/感情d.

The mixed messages make owners wonder how worried they should be.

For some, like Caitlin Knowles, a 23-year-old waitress in Winter Park, Florida, it is already the second 空気/公表する 捕らえる、獲得する 解任する.

Knowles brought her 2001 Honda 市民の in for 修理s when she was told about the 空気/公表する 捕らえる、獲得する problems in a 2012 notice.

Now she wonders if Honda will get it 権利 this time. "It's definitely 脅すing thinking about a piece of metal going through your 長,率いる." (報告(する)/憶測ing by Barbara Liston in Orlando, and Julia Edwards and Patrick Rucker in Washington; Editing by Karey 先頭 Hall and Tomasz Janowski)

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