U.S. FAA 計画(する)s new steps to 速度(を上げる) up 商業の drone use -sources

By David Morgan

WASHINGTON, March 20 (Reuters) - The U.S. 連邦の 航空 行政 計画(する)s to 明かす new steps soon to make it easier for companies to use drone 航空機 for 明確な/細部 商売/仕事 操作/手術s, によれば people with knowledge of the 事柄.

商業の drone flights are 一般に banned in the 部隊d 明言する/公表するs, except in a small number of 事例/患者s where the FAA has 認めるd an 控除. The has 機関 received more than 750 requests for 控除s to the 禁止(する), but has awarded only 48.

Now the U.S. 航空 regulator ーするつもりであるs to 簡素化する the 過程 by no longer 要求するing companies with 控除s to 得る a new 証明書 of 当局 for each new use of a drone, the people familiar with the 事柄 said.

The FAA could 発表する the change next week, ahead of a congressional 審理,公聴会 on drones scheduled for Tuesday, these people 追加するd.

The FAA had no 即座の comment. The 機関 has been taking 手段d steps to 緩和する 制限s on 商業の use of drones.

The change in 政策 could be a 肯定的な signal to a wide 列 of companies that are 押し進めるing for 連邦の regulators to 除去する 障壁s to 商業の uses of 自動化するd 航空機, and help foster growth of an 現れるing 部門 of 製造業者s and service providers built around drone 科学(工学)技術.

The 支配する changes also would be a 上げる for companies that already ha ve 控除s from the 商業の drone 禁止(する), such as Chevron, Berkshire Hathaway's BNSF 鉄道 Co, 明言する/公表する Farm 相互の Automobile 保険 Co, and a number of film and マスコミ companies. Those companies could get more 柔軟性 to use pilotless 航空機 for rail and pipeline 査察s, 刈る 調査するs and 空中の photography for 商業のs or movies.

Companies を待つing 控除s from the 全体にわたる 禁止(する) could also 利益, 含むing アマゾン.com Inc and Yamaha モーター Co.

On Thursday, アマゾン got FAA 通関手続き/一掃 to 実験 with drones at an outdoor 施設 in Washington 明言する/公表する under a different 始める,決める of 連邦の 支配するs. アマゾン hopes to develop drones 有能な of 配達するing 一括s to 顧客 doorsteps.

産業 lobbyists have 非難するd the 現在の 過程 as too slow. Companies with 是認 to 飛行機で行く 無人の 航空機 must 得る 政府 許可 each time they ーするつもりである to use drones for a new 事業/計画(する). They must fill out and get FAA 是認 for a two-page "証明書 of 当局" before each flight 明示するing where, when and how long the drone will 飛行機で行く.

The 過程 of 権限を与えるing 明確な/細部 flights has bogged 負かす/撃墜する, said 示す Dombroff, a partner in the drone practice of McKenna, Long and Aldridge. In one 事例/患者, Dombroff said, applicants sought 許可 to 飛行機で行く over an area of land, but the FAA "手配中の,お尋ね者 us to 適用する for every farm 個々に."

FAA 行政官/管理者 Michael Huerta told 産業 代表者/国会議員s at a 最近の 会合 that his 機関 was moving to 簡素化する the 過程, the sources 追加するd.

In February, the FAA 提案するd 支配するs that would 解除する the 現在の 禁止(する) on most 商業の drone use. But 産業 代表者/国会議員s say it could be years before the 禁止(する) is 解除するd, leaving 商売/仕事s to follow the cumbersome 控除 過程 for now. (報告(する)/憶測ing by David Morga n in Washington, 付加 報告(する)/憶測ing by Alwyn Scott, editing by Soyoung Kim and Joe White)

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