Indonesia favouring 中国 over Japan in 鉄道 企て,努力,提案 - govt sources

By Kanupriya Kapoor and Hidayat Setiaji

JAKARTA, Aug 31 (Reuters) - Indonesia is leaning に向かって 中国 over Japan in an 積極的な bidding 戦う/戦い to build the Southeast Asian nation's first high-速度(を上げる) 鉄道, two 政府 sources 伴う/関わるd in making the 決定/判定勝ち(する) said.

The two Asian 巨大(な)s have both sent (外交)使節/代表s to ロビー Indonesian 公式の/役人s over the past two weeks, each sweetening the 条件 of their 企て,努力,提案 for the 契約 価値(がある) about $5 billion.

分析家s believe that whoever 勝利,勝つs will likely become the 前線 走者 for other high-速度(を上げる) rail 事業/計画(する)s coming up in Asia over the coming years, 含むing one linking Kuala Lumpur and Singapore.

A 閣僚-level 委員会 led by 長,指導者 経済的な 大臣 Darmin Nasution will 会合,会う on Monday to make its 推薦 on which country should build the rail line between the 資本/首都, Jakarta, and 織物 中心 of Bandung.

大統領 Joko Widodo is 推定する/予想するd to 発表する the 勝利者 within days.

"Indonesia is leaning に向かって 中国 because their 提案 is いっそう少なく financially burdensome on the Indonesian 政府 and because the 問題/発行する of safety has been adequately 演説(する)/住所d," a 政府 source told Reuters.

A second 政府 source said Indonesia 手配中の,お尋ね者 to strike a balance between the two 力/強力にするs in 手渡すing out high-profile infrastruct ure 事業/計画(する)s. Japan already 持つ/拘留するs 契約s to build Jakarta's 集まり 早い 輸送 system and the biggest coal-解雇する/砲火/射撃d 力/強力にする 工場/植物 in the 地域.

Both sources 拒絶する/低下するd to be identified 予定 to the 外交の sensitivity of the 問題/発行する for Jakarta and the 経済的な 火刑/賭けるs. Japan is Indonesia's second-largest 投資家, while 中国 is its 最高の,を越す 貿易(する)ing partner.

"We have two partners and it will be good if we can 持続する both of them. We have to be smart when taking this 決定/判定勝ち(する)," Luky Eko Wuryanto, Indonesia's 副 大臣 of 組織/基盤/下部構造 and 地域の 開発, told Reuters last Friday after 会合 中国's 外交官/大使 to Indonesia.

ENVOYS

The 150-km (94-mile) rail line should to 削減(する) the 旅行 between Jakarta and Bandung to 35 minutes, from about three hours. Trains are 推定する/予想するd to reach 速度(を上げる)s of more than 300 km (188 miles) per hour.

Indonesia hopes to 延長する the line later to connect Jakarta with the city of Surabaya.

Japanese 総理大臣 Shinzo Abe last week sent an (外交)使節/代表 to 申し込む/申し出 a more attractive 取引,協定 ahead of Monday's 最終期限, which was Japan's second 改正 in two weeks.

Japan's late manoeuvring brought 抗議するs from 中国, which said it was 不公平な Japan had been 許すd to 服従させる/提出する a new 申し込む/申し出 so の近くに to the 最終期限, a 大臣 said.

中国 had sweetened its 申し込む/申し出 earlier in August.

Japan 最初 believed it had won the 契約 after 完全にするing a more than $3 million 実現可能 熟考する/考慮する, but in March Widodo 招待するd other 申し込む/申し出s ーするために get the best 取引,協定.

中国 is 申し込む/申し出ing a 73.92 一兆 rupiah ($5.27 billion) 貸付金 wi th a 50-year 任期 and an 利益/興味 率 of 2 パーセント in U.S. dollars.

Japan is 申し込む/申し出ing a 60.14 一兆 rupiah repayable over 40 years at an 利益/興味 率 of 0.1 パーセント in yen, with a 10-year grace period.

Its 最新の 提案 also 申し込む/申し出s Japanese 保証(人)s on 財政/金融ing and 増加するs the 百分率 of 地元の content. (付加 報告(する)/憶測ing by Gayatri Suroyo; 令状ing by Randy Fabi; Editing by John Chalmers, Robert Birsel)

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