UK PM Cameron to decide on new Heathrow 滑走路 this month

By Sarah Young

LONDON, Dec 6 (Reuters) - Britain's 総理大臣 David Cameron could 認可する as soon as this week the building of a new 滑走路 at Heathrow Airport, ending 10年間s of political 行き詰まる 同様に as breaking a famous 誓約(する) made in 2009 not to 許す a third 滑走路 to be built at Europe's busiest 中心 airport.

The 審議 over where to build a new 滑走路 in the 密集して 居住させるd southeast of the country has been 激怒(する)ing for over 25 years and in 2010 許可 was 孤立した to 拡大する Heathrow, which objectors say already blights the lives of hundreds of thousands of Londoners.

But five years on and に引き続いて the 推薦 of the 独立した・無所属 Airports (売買)手数料,委託(する)/委員会/権限, Cameron is now 広範囲にわたって 推定する/予想するd by British マスコミ to give the green light to a 改訂するd 23 billion-続けざまに猛撃する ($35 billion) 計画(する) to give Heathrow a third 滑走路.

That would see him 取り消す on the 誓約(する) he made to 投票者s before the previous 選挙 in 2010 that Heathrow would not get a third 滑走路 under his watch, "no ifs, no buts".

But in July the Airports (売買)手数料,委託(する)/委員会/権限, which was 任命するd three years ago by Cameron's previous 連立政権 to 査定する/(税金などを)課す how and where to 追加する new 滑走路 capacity, recommended Heathrow's 拡大 as the best of all the 選択s.

In 返答 Cameron said he would make a final 決定/判定勝ち(する) before the end of 2015. His 広報担当者 確認するd on Friday the 政府 would 答える/応じる to the (売買)手数料,委託(する)/委員会/権限's 推薦 by the y ear end.

But he 直面するs a tricky time winning any 未来 議会の 投票(する) on the new 滑走路 given 抵抗 の中で British 国会議員s both from within his own 保守党 and in the 対立 労働 party, whose leader and 大蔵大臣 …に反対する it.

London 市長 Boris Johnson, a 保守的な member of 議会, has said he would 嘘(をつく) 負かす/撃墜する in 前線 of 脅迫者s to stop the third 滑走路 going ahead, while his 可能性のある 後継者 as 市長, Zac Goldsmith, another 保守的な MP, is also a 目だつ 対抗者 to Heathrow's 拡大.

一方/合間 (選挙などの)運動をする group 計画(する) Stupid, which is …に反対するd to any 拡大 of 空気/公表する traffic in the UK, has already sought to 混乱に陥れる/中断させる Heathrow's 操作/手術s in 抗議する against the 提案するd new 滑走路.

In July, 行動主義者s 削減(する) through Heathrow's perimeter 盗品故買者 and chained themselves on a 滑走路, 軍隊ing some flights to be cancelled. Last month they brought 大混乱 to road traffic around the airport by 封鎖するing the main 入り口 tunnel with a 乗り物.

It is 推定する/予想するd that any 是認 for Heathrow from the 政府 will place a strong 強調 on the 条件s 始める,決める by the (売買)手数料,委託(する)/委員会/権限 to 演説(する)/住所 環境の 関心s.

These 含むd a 禁止(する) on night flights between 2330 and 0600, 合法的に binding 限界s on the level of noise created by the airport and a 合法的な かかわり合い on 空気/公表する 質.

A separate (選挙などの)運動をする group, Stop Heathrow 拡大, remains …に反対するd to the 計画(する)s, arguing that 空気/公表する 汚染 levels in some places の近くに to Heathrow are already above the 合法的な EU 限界s.

Heathrow's 長,指導者 (n)役員/(a)執行力のある told 国会議員s in November that he was 確信して that an 拡大するd Heathrow would be able to 会合,会う EU 空気/公表する 質 限界s, 約束ing that the airport would only 解放(する) capacity from the new 滑走路 if it was (疑いを)晴らす that doing so would not 延期する 同意/服従 with those 限界s.

Heathrow, which is operating at 十分な capacity, argues that a new 滑走路 will 改善する Britain's links to other markets, 追加するing 100 billion 続けざまに猛撃するs to the economy and more than 120,000 new 職業s.

The new 滑走路 at Heathrow was preferred by the (売買)手数料,委託(する)/委員会/権限 to two other 選択s which it had shortlisted - the 拡張 of Heathrow's 存在するing northern 滑走路 and building a second 滑走路 at London Gatwick - with the (売買)手数料,委託(する)/委員会/権限 説 Heathrow's third 滑走路 申し込む/申し出d the best way to 追加する "緊急に 要求するd" long-運ぶ/漁獲高 大勝するs to new markets and would 供給する the most 利益s to the wider economy.

Heathrow's largest 株主 is Spanish 組織/基盤/下部構造 会社/堅い Ferrovial. Other partners 含む Qatar 持つ/拘留するing, 中国 投資 Corp and the 政府 of Singapore 投資 Corp. ($1 = 0.6610 続けざまに猛撃するs) (付加 報告(する)/憶測ing by William James; Editing by Greg Mahlich)

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