COLUMN-Cheaper ガソリン should give 限られた/立憲的な 上げる to U.S. 燃料 消費: Kemp

By John Kemp

LONDON, June 23 (Reuters) - Cheaper ガソリン prices should 刺激(する) an 増加する in 運動ing in the 部隊d 明言する/公表するs and 供給する a 限られた/立憲的な 上げる for ガソリン 消費 over the summer, after a slow start to the year.

ガソリン 消費 depends on the 容積/容量 of traffic (乗り物-miles travelled) and the 普通の/平均(する) 燃料-economy of the cars on the road.

Traffic 容積/容量 in turn depends on demographic and 経済的な factors (全住民, 世帯 形式, car 所有権, urbanisation, 普通の/平均(する) incomes and 雇用) and to a more 限られた/立憲的な extent ガソリン prices at the pump.

ガソリン prices 影響(力) 燃料 消費 まず第一に/本来 through 消費者 choices about 燃料-economy when 購入(する)ing new 乗り物s and choices about the 量 of discretionary 運動ing.

Rising ガソリン prices tend to be associated with slower growth in traffic 容積/容量s and slower growth in ガソリン 消費 (as 手段d by the 容積/容量 of ガソリン 供給(する)d to 国内の U.S. 顧客s).

Experience shows that prices have a 比較して small 衝撃 on traffic and ガソリン 消費 (although the 正確な 関係 remains ひどく 議論の的になる の中で 研究員s).

As a rough approximation, changes in traffic 容積/容量 and 燃料 消費 are an order of magnitude smaller than price changes.

The 低迷 in ガソリン prices between the middle of 2014 and 早期に 2016 同時に起こる/一致するd with a 示すd acceleration in the growth of both 乗り物-miles travelled and 燃料 消費 (http://tmsnrt.rs/2sxRvli).

But ガソリン prices 気圧の谷d 早期に last year and have been rising month-on-month since March 2016, and year-on-year since November 2016, によれば the U.S. Energy (警察などへの)密告,告訴(状) 行政.

The 率 of growth in both miles-driven and ガソリン 消費 slowed during the second half of 2016 and the first two months in 2017.

More recently, however, ガソリン prices have stabilised and even fallen, which should 除去する one of the factors i nhibiting ガソリン 消費 growth.

Pump prices have fallen nearly 5 パーセント since the end of April, によれば data from the Energy (警察などへの)密告,告訴(状) 行政.

ガソリン 消費 has been 比較して strong since the start of March, running at or 近づく 記録,記録的な/記録する levels 始める,決める in 2016.

ガソリン 供給(する)d 攻撃する,衝突する 記録,記録的な/記録する levels in two of the last four weeks, によれば the snapshot 供給するd in the EIA's "週刊誌 石油 Status 報告(する)/憶測" (WPSR).

Most 分析家s prefer the more 包括的な but いっそう少なく timely data on ガソリン 供給(する)d 含む/封じ込めるd in the EIA's "石油 供給(する) 月毎の" (PSM).

But PSM also showed 比較して strong ガソリン 消費 in March after a weak start to the year in January and February.

If the 落ちる in ガソリン prices is 支えるd, it will likely 刺激(する) more 運動ing and the 購入(する) of larger, more powerful 乗り物s, resulting in faster growth in U.S. 燃料 消費 in the months ahead, at least compared with the previous 傾向.

(Editing by David Evans)

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