Indian 自動車 execs 捜し出す 税金 削減(する)s, easier 財政/金融 接近 to 生き返らせる sales-sources

By Aditi Shah and Aftab Ahmed

NEW DELHI, Aug 7 (Reuters) - India's 自動車 産業 需要・要求するd 税金 削減(する)s and easier 接近 to 財政/金融 for 売買業者s and 買い手s at a 会合 with Indian 政府 公式の/役人s on Wednesday to discuss the 部門's woes, sources said, in an 成果/努力 to 生き返らせる sales that have 低迷d.

(n)役員/(a)執行力のあるs from across the 部門 also asked the 政府 to 供給する incentives to 捨てる old 乗り物s, which they said would help 上げる sales, and 勧めるd 公式の/役人s to 再考する a 提案 to 引き上げ(る) 登録 料金s for automobiles as it would 傷つける 需要・要求する, the two sources said.

Arvind Sawant, 大臣 for 重工業s, who …に出席するd the 会合, told reporters that the 政府 had heard the 産業's 関心s but needed more 会合s before making any 決定/判定勝ち(する)s.

"We have not given any 即座の 解答. We have listened to them," he said, 追加するing that 公式の/役人s would come up with a 解答 soon.

The 会合, 議長,司会を務めるd by India's 大蔵大臣 Nirmala Sitharaman, was …に出席するd by 上級の (n)役員/(a)執行力のあるs from 自動車製造業者s 含むing Maruti Suzuki, Hyundai モーター, Toyota モーター, Skoda, Mahindra & Mahindra , Tata モーターs and Hero MotoCorp and 自動車 parts 製造者s Minda 産業s and India Pistons.

代表者/国会議員s from the 自動車, 自動車 構成要素s and 売買業者s 貿易(する) 団体/死体s 同様に as 公式の/役人s from the 省s of 財政/金融, 重工業s and road 輸送(する) were also 現在の.

"HUGE DANGER"

The 自動車 部門, which 与える/捧げるs more than 7% of India's GDP, is 直面するing one of its worst 下降s. 乗客 乗り物 sales have dropped for nine straight months through July, with some 自動車製造業者s 苦しむing year-on-year 拒絶する/低下するs of more than 30% in 最近の months.

"現在/一般に we are going through one of the biggest 減産/沈滞s that we have seen in 最近の times," Pawan Goenka, managing director at 自動車製造業者 Mahindra said earlier on Wednesday after the company 報告(する)/憶測d a 年4回の 利益(をあげる).

Goenka, who said this is the worst Indian 自動車s market since 2001, 警告するd of a "抱擁する danger" of 職業 losses and sought 政府 介入.

Motorbike 製造者 Yamaha モーター and 自動車 構成要素s 製造者s 含むing フラン's Valeo and Subros have laid off about 1,700 一時的な 労働者s in India, Reuters 報告(する)/憶測d on Tuesday.

The 自動車 (n)役員/(a)執行力のあるs 勧めるd the 政府 to 削減(する) 税金s on cars and 自動車 構成要素s to 18% from 28% and sought help to プロの/賛成のd banks to lower lending 率s and make the 貸付金 条件 more lenient, one of the sources said.

While several factors have 与える/捧げるd to the 低迷, a 深くするing liquidity crunch の中で India's 影をつくる/尾行する banks that lend to the companies, 売買業者s and car 買い手s has been the biggest 選び出す/独身 factor 傷つけるing sales.

On Wednesday, the Reserve Bank of India (打点) lowered its (判断の)基準 利益/興味 率 for a fourth straight time, slicing 35 basis points off the repo 率 to bring it 負かす/撃墜する to 5.40%.

For the 自動車 産業, though, the 関心 is that the banks and 影をつくる/尾行する 貸す人s will not 削減(する) their lending 率s by as much as the 打点 because the 貸す人s are overburdened by bad 負債s or finding it difficult to borrow.

The (n)役員/(a)執行力のあるs also asked the 政府 to go slow on its electric 乗り物s 計画(する). They said that while the 産業 would like to switch to clean 燃料 科学(工学)技術 the 積極的な 押し進める was 延期するing 購入(する)s by 買い手s who 恐れる ガソリン 乗り物s could be banned, the sources said. (付加 報告(する)/憶測ing by Rajendra Jadhav in Mumbai Editing by ツバメ Howell and Deepa Babington)

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