航空機によるs must refund flights 取り消すd because of coronavirus- EU

By 海洋 Strauss and Kate Abnett

BRUSSELS, April 8 (Reuters) - 航空機によるs must reimburse 顧客s for flights 取り消すd because of the COVID-19 pandemic, the European Union 輸送(する) 長,指導者 said on Wednesday, 拒絶するing calls by 運送/保菌者s to relax EU 支配するs and 許す an EU-wide 権利放棄 of refund 義務s.

EU 輸送(する) Commissioner Adina Valean also said the parameters could be changed for 同意/服従 with a U.N. 気候 計画/陰謀, scheduled to begin in 2021, に引き続いて so many flight 取り消しs because of 制限s on movement to 含む/封じ込める the novel coronavirus.

As 航空機によるs 捜し出す 政府 support, 運送/保菌者s say refunding hundreds of thousands of tickets will drain them of money.

Valean told Reuters that EU 法律 could not be altered easily.

"ーするために change any 準備/条項 of this 法律, you would need wide support for an 協定 from the other 会・原則s," she said in a telephone interview, referring to the European 会議 of 政府s and the European 議会.

"We are not going to 行為/法令/行動する on 法律制定 at this 行う/開催する/段階."

消費者 organizations say some major 航空機によるs are already 侮辱する/軽蔑するing the refund 支配するs, 強いるing 顧客s to take 保証人/証拠物件s.

By some 見積(る)s, a 長引かせるd shutdown would make about 3.5 billion euros ($3.90 billion) of Germany's Lufthansa 歳入 適格の for refunds in the second 4半期/4分の1.

Valean 定評のある the liquidity problems, but said EU 政府s have other ways to help, which the (売買)手数料,委託(する)/委員会/権限, the EU (n)役員/(a)執行力のある, is 監視するing.

"We are 目的(とする)ing at considering an 激励 に向かって 消費者s to 選ぶ up on 保証人/証拠物件s, if this 肉親,親類d of 器具 is 適切に 保証(人)d through a 政治の 基金 or something," she said.

The (売買)手数料,委託(する)/委員会/権限 has already relaxed 明言する/公表する 援助(する) 支配するs to 許す 政府 support for 航空機によるs. The European 議会 agreed in March to 一時停止する the 必要物/必要条件s for 航空機によるs to run most of their scheduled services or 没収される 上陸 slots.

U.N. BENCHMARK

Turning to 気候, Valean said she was willing to 押し進める for a 改正 of the parameters agreed by the U.N. 航空 機関's CORSIA 計画/陰謀 for offsetting 温室 gas 放出/発行s.

Without taking into account the 衝撃 of the coronavirus, starting next year CORSIA will 要求する 航空機によるs to buy 相殺する credits to cover any 放出/発行s above a baseline of 2019-2020 levels.

航空機によるs want the CORSIA baseline changed to a different year, かもしれない 2018-2019, when 放出/発行s were higher than they will be in 2020.

The higher the baseline 放出/発行s, the より小数の 炭素 credits 航空機によるs will need to cover the gap between the agreed (判断の)基準 and their actual 放出/発行s.

"I 本人自身で believe that it needs to be changed," Valean said of the baseline, 追加するing she would talk to the (売買)手数料,委託(する)/委員会/権限's 気候 政策 arm about an 代案/選択肢.

選挙運動者s have raised 関心s the pandemic could result in 女性 気候 規則s to help struggling 輸送(する) 会社/堅いs.

Valean said the (売買)手数料,委託(する)/委員会/権限 planned その上の 対策 to 抑制(する) 炭素 放出/発行s from 輸送(する), which accounts for 概略で a 4半期/4分の1 of the EU's 温室 gas 生産(高). These 含む a 提案 to 追加する shipping to the EU 炭素 market, and a 維持できる 輸送(する) 戦略 later this year. (報告(する)/憶測ing by 海洋 Strauss @StraussMarine and Kate Abnett; editing by Barbara 吊りくさび)

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