空気/公表する Canada 重さを計るs order 取り消しs, 非難するs travel 制限s, after Q2 loss

By Allison Lampert

July 31 (Reuters) - 空気/公表する Canada said on Friday it would 重さを計る possible 取り消しs of 航空機 orders from Boeing and Airbus after COVID-19 手足を不自由にする/(物事を)損なうd 空気/公表する travel and 押し進めるd the 運送/保菌者 into a second-4半期/4分の1 loss.

It was the 航空機による's second straight 年4回の loss as it felt the 衝撃 of the pandemic, but it said it 推定する/予想するd cash 燃やす to slow わずかに in the third 4半期/4分の1.

空気/公表する Canada 株 dropped 6% in afternoon 貿易(する).

The 運送/保菌者 非難するd Canadian travel 制限s, which it called の中で the most 厳しい in the world, even as rising COVID-19 事例/患者s in the 部隊d 明言する/公表するs 鈍らせる broader 産業 hopes for a swift 回復 in 空気/公表する travel.

空気/公表する Canada cabin 乗組員 労働者s on Friday echoed the 運送/保菌者 in 勧めるing a Canadian 政府 bailout of the country's 航空機によるs if it will not relax 制限s.

"Without 政府 産業 support and as travel 制限s are 延長するd, we will look at other 適切な時期s to その上の 減ずる costs and 資本/首都, 含むing その上の 大勝する 中断s and possible 取り消しs of Boeing and Airbus 航空機 on order, 含むing the Airbus A220," 空気/公表する Canada 大統領 Officer Calin Rovinescu told 分析家s.

The A220 is 製造(する)d in the Canadian 州 of Quebec in a 工場/植物 以前 owned by Bombardier.

On Friday, Canada 延長するd a 禁止(する) on foreigners entering the country to Aug. 31. It had 以前 延長するd 制限s on 非,不,無-必須の travel at U.S. 国境s through Aug 21.

Canadians who enter the country from abroad must self-孤立する for two weeks.

"We know that 航空機によるs are 直面するing 重要な challenges, and we will continue to engage with them and closely 監視する the 状況/情勢 in the hard-攻撃する,衝突する 航空 部門," 運輸大臣 Marc Garneau said in an emailed 声明.

空気/公表する Canada 推定する/予想するs third-4半期/4分の1 capacity to 拒絶する/低下する 80%. The 航空機による saw a 96% 減少(する) in 乗客s carried during the second 4半期/4分の1.

European 航空機によるs ha ve also 勧めるd Canada to 除去する travel 制限s.

"Many, many Canadians 令状 to us and tell us that they want to travel and the biggest 妨害, and we did our own 投票ing of this, the biggest 妨害 (is) the 検疫," Rovinescu said.

空気/公表する Canada 予測(する) third-4半期/4分の1 逮捕する cash 燃やす of between C$15 million ($11.18 million) and C$17 million per day on 普通の/平均(する), compared with 逮捕する cash 燃やす of about C$19 million per day in the previous 4半期/4分の1.

The 航空機による 報告(する)/憶測d a loss of C$1.75 billion, or C$6.44 per 株, in the 4半期/4分の1 ended June 30, compared with a 利益(をあげる) of C$343 million, or C$1.26 per 株, a year earlier. ($1 = 1.3418 Canadian dollars) (報告(する)/憶測ing by Allison Lampert in Montreal and Sanjana Shivdas in Bengaluru. 付加 報告(する)/憶測ing by Julie Gordon in Ottawa; Editing by Aditya Soni, Susan Fenton and Paul Simao)

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