Coronavirus ゆらめく-ups 延期する 十分な oil 需要・要求する 回復: Kemp

By John Kemp

LONDON, Aug 17 (Reuters) - U.S. 石油 消費 has 回復するd to pre-pandemic levels, but there has been a 示すd 転換 from 消費者-直面するing 部門s に向かって 産業 and freight transportation, mirroring the uneven 経済的な 回復.

The total 容積/容量 of 石油 製品s 供給(する)d to 国内の 顧客s climbed to 20.1 million バーレル/樽s per day (bpd) in May, によれば the Energy (警察などへの)密告,告訴(状) 行政 ("石油 供給(する) 月毎の", EIA, July 30).

容積/容量s were 負かす/撃墜する by いっそう少なく than 300,000 bpd (1.4%) from the same month in 2019, before the COVID-19 pandemic, and were 現実に 200,000 bpd (1.1%) above the pre-pandemic five-year 普通の/平均(する) for 2015-2019.

But continued strong growth in 消費 of 炭化水素 gas liquids (HGLs), mostly used in 石油化学(製品)s and other 産業s, has masked an incomplete 回復 in 燃料s 供給(する)d to end-使用者s.

HGL 消費 reached 3.4 million bpd in May, up from 2.7 million bpd in May 2019, and an 普通の/平均(する) of 2.5 million bpd in the five years before the coronavirus 攻撃する,衝突する.

By contrast, 消費 of finished 石油 製品s was 16.5 million bpd, 負かす/撃墜する from 17.5 million bpd two years earlier and a five-year 普通の/平均(する) of 17.3 million bpd.

Of 1 million bpd of finished 消費 lost compared with the final year before the 疫病/流行性の, half was jet 燃料 (-0.5 million bpd) with smaller 量s of ガソリン (-0.4 million bpd) and ディーゼル (-0.2 million bpd).

ガソリン 消費 was 負かす/撃墜する by only 4% from 2019, and ディーゼル 負かす/撃墜する by 6%, but jet 燃料 was still 負かす/撃墜する by 26%, mostly 借りがあるing to the sharp 削減 in international flights (https://tmsnrt.rs/3AUqjh7).

Since then, ガソリン 消費 has continued to rise and is now 負かす/撃墜する いっそう少なく than 2% from the pre-疫病/流行性の 普通の/平均(する), によれば high-frequency 週刊誌 調査するs.

The 再開 of 航空, 特に long-運ぶ/漁獲高 乗客 flights, has therefore become 批判的な to the 十分な 回復 in 石油 消費.

The same pattern is 明らかな in other major oil-消費するing areas, 含むing Europe and 中国, where data is published with longer 延期するs.

This is why the resurgence of the coronavirus in North America, Europe and 中国, 同様に as the continuing 疫病/流行性のs across the 残り/休憩(する) of the world, has had such a strong 衝撃 on oil prices.

政府s are ありそうもない to 除去する the remaining 検疫s and social-distancing 支配(する)/統制するs fully until there are stronger 調印するs that 突発/発生s are under 支配(する)/統制する and the northern 半球 winter has passed.

As a result, the 推定する/予想するd 再開 of 普及した long-運ぶ/漁獲高 飛行機で行くing, which had already been 押し進めるd 支援する from the second 4半期/4分の1 of 2021 to the second half, now looks likely to be 延期するd even その上の until 井戸/弁護士席 into 2022.

関係のある columns:

- 全世界の 乗客 航空´s uneven 回復 from the pandemic (Reuters, June 21)

- Oil price path depends on coronavirus 支配(する)/統制する (Reuters, Nov. 5)

- Oil 回復 waits for international 飛行機で行くing to return (Reuters, Sept. 18) (Editing by David Goodman)

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