私的な 乗り物s need a road fitness 実験(する) every five years, Centre says

With 専門家s 非難するing unfit 乗り物 for 事故s, the 省 of Road 輸送(する) and 主要道路s has 提案するd in its new Road 輸送(する) and Safety 法案 that all 私的な 乗り物s should を受ける a fitness 実験(する) every five years.?

The new 提案 could make it 義務的な for 私的な owners to get fitness 証明書s for the roadworthiness of their 乗り物s.?Violators could 直面する hefty 罰金s and other 刑罰,罰則s.?

At 現在の, only 商業の 乗り物s have to を受ける 実験(する)s every year.?

The Transport Ministry is proposing that all private vehicles should get a road-worthiness test to help cut down on accidents

The 輸送(する) 省 is 提案するing that all 私的な 乗り物s should get a road-worthiness 実験(する) to help 削減(する) 負かす/撃墜する on 事故s

公式の/役人s said 乗り物s will not be みなすd to be 登録(する)d unless they have a fitness 証明書 含む/封じ込めるing particulars and (警察などへの)密告,告訴(状) 明示するd by a 国家の 当局.?

The 政府 has also 提案するd the setting up of new 査察 and certification centres for 乗り物s.?

“The 省, therefore, 提案するs to 始める,決める up one model 査察 and Certification Centre in each 明言する/公表する (and) Union 領土 with central 援助,” a 事業/計画(する) 文書 said.?

The 草案 法案, 推定する/予想するd to be introduced in the Winter 開会/開廷/会期 of 議会, also 提案するs the 創造 of a 統一するd powerful 団体/死体 to でっちあげる,人を罪に陥れる 支配するs for making Indian roads safer and to 監視する their 実施.?

Road 輸送(する) and 主要道路s 大臣 Nitin Gadkari has 始める,決める a 的 of 減ずるing fatalities in road 事故s by 20 per cent each year and by two lakh in five years.?

There are other 重要な 提案s in the 草案 法案. For example, children will have to wear helmets.

The 草案 also 含むs 準備/条項s to 禁止(する) the use of 手渡す-held 動きやすい phones and 手渡すs-解放する/自由な 装置s while 運動ing.?

The 政府 has 提案するd 法外な 刑罰,罰則s of up to Rs 3 lakh with a 最小限 刑務所,拘置所 称する,呼ぶ/期間/用語 of seven years for the death of a child in 確かな circumstances, besides 抱擁する 罰金s for 運動ing 違反s.?

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